smile baby smile

Det är en sak jag länge har funderat på som jag inte förstår riktigt...Hur kan man gå från glad till ledsen på bara nån sekund? det kan vara ett enda ord som blir fel i ens öra och humöret ändras direkt. Det är typ bara som att knäppa med fingret, så fort går det ju att bli ledsen, besviken, sårad osv.
Men att gå från ledsen till glad är en helt annan sak, det kan ta flera timmar, dagar, ja hur länge som helst om man har otur... Men till slut blir man ju glad med bara själva känslan eller hur man ska uttrycka sig i det hela.
Glad till ledsen ----> någon sekund
Ledsen till glad ----> timmar,dagar, osv

Om man ser det såhär,
om du börjar din dag på topp, allt är bra och du är glad, men sen kan det bara räcka med att någon säger fel sak eller nått händer som inte var planerat och hela dagen blir skit pga det, därför går det så snabbt att gå från glad till ledsen. Det lilla och hela dagen kan bli förstörd.

Och att sen försöka återgå till glad kommer ta tid, det kan vara något som sagts som tog hårt på dig eller nått så därför tar det tid för motsattsen.

EN hemlis jag tänker dela med mig av som kan förstöra mina dagar rejält är när folk kommenterar min mun (tänder, hur liten mun jag har m.m) jaaaaa jag vet att jag har en liten mun, men det finns inget jag kan göra åt det! Mina tänder är ett krig i sig. Jag hatar dom men jag fick ingen tandställning och jag har ingen lust att betala 30.000 för en sån heller, även om jag väldigt gärna skulle vilja det så är det lite dyrt.

Men jaja, det här är ETT av ytterst få kort som jag ler på.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelierebecca

Detta är mitt liv i ord

RSS 2.0