28 oktober

hellu bloggen!
Idag har man varit till gymmet och svettats lite, har kommit under fund med att jag ska träna 3-4 dagar i veckan nu innan vi åker så man förhoppningsvis blir lite fitt ;)
 
Som jag kanske har berättat tidigare, har ingen aning om det men jag har som sagt en mongo-tå som jag fick förra hösten tror jag att det var när jag slog den i en tröskel när jag jobbade på fritids. Det gjorde så fruktansvärt ont att jag ville bara sätta mig ner och grina och skrika alla fula ord jag kunde komma på, men det var bara att bita ihop och säga något i form av "ajaj, de där gjorde ont" medans man innerst inne skrek. Haltade resten av dagen på jobbet och till sist när jag kom hem var den helt blodig och röd. Var öm i kanske 4 dagar sen försvann det, men den är fortfarande svullen och lite röd/lila/mörk i färg och är helt vidrig.
såhär ser den ut (känsliga läsare varnas!)
 
äcklig är bara förnamnet...
 
anyway...Jag och sambon var in till stan idag och han fixade lite tv-spel och lite grejer som han ska ha ute nu när snön hittat hit, så slog det mig när vi kom hem att min strumpa var röd... tog av mig strumpan och såg att min mongo-tå hade spruckit där uppe där det typ är vitt och grejs, kommer ut vätska så i morgon är det jag som ringer sjukhuset och ber om tid för denna tå.... URK!
vet inte varför jag väntat men att gå till läkare egentligen, hoppas jag inte får amputera haha.
Vill dit så snabbt som möjligt, håller tummarna att jag får komma redan i morgon eller fredag...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emelierebecca

Detta är mitt liv i ord

RSS 2.0